Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
Proces likvidace škod na motorových vozidlech
Gažo, Michal
Předmětem bakalářské práce na téma „Proces likvidace škod na motorových vozidlech“ je charakterizovat proces likvidace pojistných událostí v rámci pojištění motorových vozidel. První část práce vymezuje specifika procesu likvidace škod z pohledu likvidátora a mobilního technika. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na ukázky z prohlídek škod s využitím moderních technologií. Závěrečná část práce se zabývá návrhy na zlepšení procesu v oblasti likvidace škod na motorových vozidlech s ohledem na další předpokládaný vývoj v tomto odvětví pojištění.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Komparace daní na motorová vozidla v Dánsku a České republice
Šámalová, Anna ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je porovnat daně na motorová vozidla v Dánském království a České republice. Dánsko se řadí mezi nejvyspělejší ekonomiky světa a klade velký důraz na ochranu životního prostření, což se promítá i do daňového systému. Vysoké daně na motorová vozidla zvyšují pořizovací cenu automobilu, která je po připočtení všech daní na motorová vozidla mnohonásobně vyšší než v České republice. V první kapitole je stručně zmíněn dánský daňový systém, podrobně jsou dále rozebrány daně, které musí platit vlastníci automobilů a jiných motorových vozidel v Dánsku. Druhá kapitola nabízí přehled daní na motorová vozidla v České republice. Praktická část bakalářské práce je věnována srovnání daní, které musí spotřebitel zaplatit při nákupu automobilu v Dánsku a v České republice. Na dvou příkladech nákupu automobilu jsou ukázány daně, daňové odpočty a bonusy, které mají vliv na pořizovací cenu vozidla v obou zemích.
Příčiny, důsledky a prevence střetu motorových vozidel se středně velkými a velkými savci v okrese Praha - západ
Macoun, Josef ; Bogdan, Vlastimil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se bude zabývat příčinami, důsledky a prevencí střetů motorových vozidel se středně velkými a velkými savci v okrese Praha - západ. Budou zjišťovány podmínky, kdy a kde ke střetům dochází, jaká jsou v zájmovém území přijatá preventivní opatření a jaká je jejich účinnost. Bakalářská práce bude rovněž porovnávat současné výsledky a doporučení z odborných studií s doporučeními vycházejícími z legislativních a metodický předpisů ČR a EU.
Správní řízení v právní úpravě a praxi ČR
Vích, Radek ; Hájková, Ivana (vedoucí práce) ; Jansa, Viktor (oponent)
Bakalářská práce je v teoretické části zaměřena na správní řízení v oblasti přestupkového řízení na úseku dopravních agend. Jde zejména o získání orientace v problematice správního řízení s teoreticko-aplikačním zaměřením v oblasti dopravních přestupků. Seznámení se systematikou a právní úpravou přestupkového řízení. Praktická část následně posuzuje celou fázi průběhu přestupkového řízení vybraných úkonů v kontextu aplikace správního řádu. Práce je doplněna o analýzu dopravních přestupků a rozbor dopravní nehodovosti. Snahou bude nejen identifikovat, ale i zhodnotit příčiny dopravních přestupků. Na základě zjištěných výsledků bude hodnocena aplikace teoretických poznatků právní úpravy správního řízení v průběhu přestupkového řízení.
Matematický model hnacího ústrojí motorového vozidla
Marek, Petr ; Laurinec, Marián (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje vytváření matematického modelu hnacího ústrojí motorového vozidla v prostředí softwarových programů MATLAB / Simulink. Výsledky jsou prezentovány v grafech průběhů získaných ze simulace průjezdu vozidla zvolenou tratí. Parametry vstupující do modelu pochází z příslušného souboru a lze je kdykoli změnit, aby odpovídaly konkrétnímu vozidlu.
Systémy automobilní diagnostiky
Bůžek, Václav ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce přináší přehled o současném stavu automobilní diagnostiky. Zaměřuje se na principy vnitřní i vnější diagnostiky a objasňuje čtenáři používané normy. Dále přibližuje základní používané palubní diagnostické systémy, včetně principů diagnostiky jejich součástí. Na prakticky provedeném měření, pomocí diagnostického softwaru SuperVag, práce ukazuje praktické možnosti a funkce dnešních diagnostických systémů.
Kriminalita v dopravě jako součást zvláštní části kriminologie
RICHTEROVÁ, Michaela
Problematika nehodovosti a s ní spojené páchání trestné činnosti je poměrně široké a aktuální téma. Z této problematiky vyplývá cíl této práce, tedy zmapovat kriminalitu v silniční dopravě a v této souvislosti zhodnotit, zda trestné činy v dopravě ovlivnily policistu a účastníka dopravní nehody v jeho životě. Práce je rozdělena do dvou částí, na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zaměřila na to, co jsou dopravní nehody, jak se dělí a co je jejich příčinou. Zaobírala jsem se také tím, jak probíhá ohledání místa dopravní nehody a zda účastníci silničního provozu dopravní nehody utajují a jakým způsobem. Agresivní chování řidičů je také to, proč jsou dopravní nehody tak časté, proto jsem považovala za nezbytné, se tímto okruhem zabývat. Soustředila jsem se na to, jaké jsou projevy a prevence chování agresivních řidičů a zmínila jsem i tolik diskutovanou kampaň "Nemyslíš zaplatíš". Dopravní nehody mají často tragické následky, proto jsem rovněž uvedla, jak je to s oběťmi a pozůstalými těchto dopravních nehod. Do práce jsem také vložila, co jsou trestné činy, jejich dělení, znaky a definici. Mnoho lidí nezná rozdíly mezi trestným činem a přestupkem, proto bylo potřeba tento rozdíl a naopak společné znaky v práci uvést. V neposlední řadě jsem trestné činy rozdělila na nejčastější, které se objevují v silniční dopravě opakovaně a ty zbývající, které sice spadají do silniční dopravy, avšak nepatří mezi nejčastější. Zajímala jsem se také o to, jaký je postup při zjištění trestných činů, jak probíhá řízení před soudem. Nemohla jsem rovněž opomenout, jaké jsou tresty a jejich výkon za trestné činy v silniční dopravě. V druhé tedy praktické části, jsem použila kvalitativní výzkum. Data jsem sesbírala pomocí dotazování technikou polořízeného rozhovoru. Rozhovory byly zrealizovány s deseti komunikačními partnery, z nichž pět komunikačních partnerů byli Policisté České republiky z oddělení dopravních nehod a zbylými pěti komunikačními partnery byli účastníci silničního provozu, kteří se účastnili dopravní nehody. Tyto dvě skupiny komunikačních partnerů jsem vybrala metodou snowball sampling, tedy metodou "sněhové koule". Zjišťované otázky byly rozděleny do tří hlavních okruhů. Okruhy se týkaly dopravních nehod, trestných činů a psychického dopadu na zasahující policisty a účastníky po dopravní nehodě. Pro naplnění cíle byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První otázka zjišťovala, jaké jsou nejčastější trestné činy v silniční dopravě. Druhá otázka se věnovala tomu, jaké jsou psychické dopady dopravních nehod na zasahující policisty a účastníky silničních dopravních nehod v jejich životě. Výsledky demonstrovaly, že obě skupiny, tedy policisté ČR a účastníci DN, byly ve shodě v hodnocení kriminality páchané v silniční dopravě, kde označily za nejčastější trestné činy Ohrožení pod vlivem návykové látky a Ublížení na zdraví z nedbalosti. Mezi další nejčastější trestné činy uvedli policisté Maření výkonu úředního rozhodnutí a účastníci DN Neoprávněné užívání cizí věci a Obecné ohrožení. Druhá výzkumná otázka ukázala, že obě skupiny byly ve svém životě dopravními nehodami s trestným činem po psychické stránce ovlivněny. Účastníci mají větší strach o své blízké a obavu z jízdy od té doby, co zažili vážnou dopravní nehodu. Někteří zmínili, že se od této události bojí jezdit s cizími lidmi v motorovém vozidle a někteří se bojí dokonce i sami řídit, jelikož si už nevěří. Policisty tyto dopravní nehody ovlivňují po psychické stránce, poněvadž je mají stále před očima a v místě, kde se tato událost stala, si většina z nich na tragickou příhodu vzpomene. Díky své profesi si dávají větší pozor na silnicích, jezdí opatrněji, neboť vidí důsledky, které mohou nastat. Větší obavy mají i o své blízké od doby, co pracují jako policisté.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.